skip to Main Content

Diskusi Santai Bersama Para Asatizah dan Aktivis

Diskusi Santai Bersama Para Asatizah Dan Aktivis

Memperkasa Institusi Raja-Raja melalui kefahaman dan kesedaran terhadap Politik Kenegaraan adalah antara misi MAMPIR. Usaha memahamkan dan meluruskan salah faham terhadap sistem politik Kenegaraan Malaysia digerakkan bersama Ulama, pakar bidang dan aktivis disegenap peringkat.

Pada 9 Januari 2021 , bertempat di Madrasah Darul Islah, Sg Tengar Sabak Bernam telah diadakan diskusi santai beberapa asatizah dan aktivis bersama wakil sekretariat MAMPIR berkenaan Politik Kenegaraan. Kira-kira 30 orang menyertai sesi tersebut yang terdiri dari wakil asatizah , persatuan memanah, pertubuhan silat dan busana serta pegawai PDRM sekitar Sabak Bernam.

Banyak persoalan dirungkaikan antaranya berkaitan kuasa dan peranan Raja-Raja, peranan Ulama, kedudukan parti politik serta demokrasi dalam Perlembagaan Negara. Turut dibangkitkan adalah berkenaan kewibawaan, integriti dan kelayakan pemimpin dan wakil rakyat di semua peringkat. Kebanyakan peserta amat mengharapkan agar usaha memahamkan dan menyedarkan masyarakat tentang struktur dan sistem sebenar pemerintahan Negara kita digerakkan dan dikembangkan seluasnya.

MAMPIR sedia bekerjasama mengadakan diskusi serta silaturrahim dengan mana-mana pihak dalam membina kefahaman dan kesedaran terhadap Politik Kenegaraan khasnya berkaitan usaha Memperkasa Institusi Raja-Raja.

Ikuti kami di pautan berikut
Back To Top